on Sunday 15 May 2011

Assalamualaikum dan selamat-

Ha dah bape hari dah aku xupdate blog ni, rase rindu pulak nak mentulis hehe. Sekarang ni dah pukul bape dah but still aku rase macam nak mentulis pulak dah pagi-pagi ni. Awal-awal tadi tak nak tulis pulok. Bukan ape, nak menulis ni kene tunggu mood la kan? Kalau takde mood memang tak jadi ape ah.. hatta nak makan pun tak lalu kan?

So last thursday takde apa sangat lah macam biasa kerja cat pelangi. But aku nak cerita tentang semalam(Jumaat) ngan urrhhhhh (sebab dah nak pukul 4a.m ni so) semalam gak la kot(Sabtu).


JUMAAT

Jadi? Ada ape dengan hari Jumaat? Hari Jumaat ni penghulu semua hari :D. Tapi sebenarnya eden nak ceritalah mase kerja. Sebab hari Jumaat tu aku ada event kat KLGCC event ape ntah, maka semua mak nenek orang company ICT Bumiputra datang, but aku keje kat registration jelah dengan akak-akak comel haha. Keje aku senang je pon bagi freebies (freebies ye bukan frissbee mainan anjing tu) kat orang-orang kaye yang xperlukan freebies tu huhu. Pelik kan? makin kaya, makin loaded, makin banyak benda free datang, semua nak mengampu, semua nak tunjuk hero nak belanja konon, semua nak "bersuap-suap". Tapi kita kene ingat rezeki banyak mana pun kalau takda keberkatan takkan puas sampai bila-bila, dapat bergunung-ganang emas pon takkan cukup, betul dak?

Bila dah ada event, ada la makan hehe, makanan memang tebaiklah, western habess haha, mase tu, untuk main course tu aku amik lasagna, ayam salai, sotong ngan scrambled egg. Aku terlupa nak amek gambar makanan tu hehe bukan terlupa sebenarnye tapi segan dah tu duduk dengan datuk nenek mane tak segannye meja lain sume dah penuh nak makan pun segan-segan, sucks je. Tapi kan sepatutnyer tak elok campur-campur banyak makanan gitu huhu kenapa? Korang research la sendiri ye.

Dah habis makan tu kitorang balik ah nak solat jumaat kan? Disebabkan aku kerja dekat area Damansara Perdana jadi aku solat kat masjid kampung Penchala, dekat dengan masjid tu ade kedai makan, kenapa banyak kedai makan ye dekat ngan masjid? Senang orang nak makan tu memang la senang tapi, kalau dah sampai time khutbah orang melepak kat kedai makan ape jadahnye? Dosa dan pahala aku tak nak cakap apa-apa, itu bukan urusan aku, itu urusan depa ngan Allah s.w.t. la kan? Kenapa eh? Kenapa perlu betoi-betoi sebelah masjid? Huhu..


SABTU

Hari sabtu pulak ade ape? 

Haa hari sabtu ni pon style gak, pagi tadi aku ngan member aku lagi 3 pegi ulu yam heheh best gak lah kitorang bermandi manda.
Bawak makanan dah macam untuk 10 orang kau tau? Mana tak 10 orangnye, aku suh pegi beli barang, sampai seratus lebih dia pegi tibai =.= yang perginya 4 orang je pon.. memang banyak giler, tak habis semua makan.

Asalnyer plan kitorang nak pergi 1 kelas 2 minggu lepas, kelas lame lah, kelas masa sekolah menengah dulu, kononnyer nak buat macam reunion lah tapi dah sekor-sekor banyak sangat alasan, ade nak ikut pakwe lah, nak ikut member lah member taknak pegi die pon xnak pergi, you jump i jump =.= dengan budak kelas sendiri ponn nak cenggini. Last-last budak yang organizekan tu akibat tak tahan daripada tekanan emosi dan tekanan atmosfera beliau pon cancelkan je. Setail kan?

Lastly aku pakat ngan bebudak nih pegi satu kereta je pegi ngan member-member yang rapat je senang habis cerita takyah banyak bunyi, makin banyak kepala makin susah la nak control. So nak sampai ke sana ada la dalam sejam jugak siap sempat salah jalan lagi, boleh tak jumpe pulak jalan masuk dia haha memang lawak dah nak sampai batang kali dah pon. Dah sampai sane kitorang pon mulelah hidopkan api, dah beratus-ratus beli tu tiub tayar tu taknak beli pulaaaaaakkkk ini yang aku tensyan ni haha lawak giler, rezeki kitoranglah sebab ade terjumpa cebisan-cebisan tayar yang lebih orang-orang sebelom ni hehe jadi dapat la startkan api, itu pon amik mase sejam jugaklah haha maklumlah first time nak independent hehe..Dah tu macam biasalah aktiviti kitorang main air ngan makan hehe.

Gmbar semua kat kamera member-member aku kalau ada masa nanti aku update insyaAllah:D

Adios~