on Thursday 12 May 2011




Assalamualaikum selamat- dan sawadikap.. ye Polis Trafik~

Kenapa kau nak tulis pasal encik polis ni? ape tujuan kau tulis? Layak ke kau tulis pasal polis? ape yang kau tau pasal polis sampaikan kau nak tulis pasal encik polis trafik ni?

Haa sebenarnye semenjak duamenjak tigamenjak ni aku selalu ternampak polis trafik..ehem* maklumlah orang dah berkerja..pagi-pagi matahari terbit dah keluar cari nafkah untuk seisi perut, petang2 matahari terbenam baruu balik rumah belai perut...

Okay ape yang aku perhatikan kat jalan aku nak pegi keje is time pagi-pagi abang-abang polis ni akan jage lalulintas yang jam-ban kat simpang nak g tropicana tu, di sebelah petang pulak abang polis akan menyorok-nyorok di sebalik pasu bunga di depan RRI nak tunggu mase kejar sape yang langgar isyarat lalu lintas..bpk skema ayat harini..hoho..
Dah nak tercabut butang tu





Okay the thing is bukannye pasal ape die buat atau apa die kejar tu aku nak bincangkan. masalah sebenarnye what boggles my mind is their uniform yang menjolok mate orang yang lemah imannye..Begitu seksi skali kan uniform dorang...pakai nak yang seketat mungkin..kalah anak dare pakai baju babi eh silap baby...

aku tak faham kenapa dorang disuruh pakai baju ketat cenggitu..dah la kene berdiri kat tengah2 simpang yang sibuk..kene lambai-lambai tangan lagi..tak takut ke abang-abang rempit ragut nanti? hahaha.. atau dorang memang sukekan perhatian?

hok badan pulok dah la kebanyakannye yang stok dah macam polis pencen je..perut semuanya maju ke hadapan...kalau body tough macam ana raffali  takpela nak pakai ketat2 macamtu...


Badan gini takpo la ye dop? kalau gini awek2 memang suke la lalu kat jalan jem berebut2 nak tengok

So aku nak tanye..kenape? sebab nak kurangkan rintangan angin ke? mungkin la kot sebab naik motor berkuasa tenuk yang tinggi..tapi yang naik kapcai tu nak kene pakai ketat2 gak apsal?

sebab takut tersangkut  kat tayar moto ke? tak mungkin lah sebab moto kau tu bagak punye besau...

jadi kenapa? ade sesiapa yang boleh bantu aku menyelesaikan masalah ni?

kalau ade sesiapa yang tahu jawapannya tolooonglah terangkan kat aku...